Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Muharrem Günay

NAFİLE NAMAZ KILMANIN MEKRUH OLDUĞU VAKİTLER

Peygamber Efendimiz buyurdu ki:
“Sabah namazından sonra güneş bir mızrak boyu yükselinceye kadar nafile namazı kılınmaz. İkindi namazı kılındıktan sonra güneş batıncaya kadar yine nafile namaz kılınmaz.” (Buhari. İmâm suyuti, Camiu’s-sağir, Aydın yayınevi: 1/710) (Kaza namazları kerahet vakit dışında her zaman kılınır, bu yasak sünnet ve nafileler içindir)
— Resûlüllah (s.a.v.) buyuruyor ki
“Burada bulunanlar bulunmayanlara haber versin. Sabah namazından sonra iki sehif (yanılma) secdesinden başka her hangi bir nafile namaz kılmayınız.” (Davut. İmâm Suyuti, Camiu’s-sağir, Aydın Yayınevi: 1/730)
Farz namazların kılınması mekruh olan üç vakitte nâfile namaz kılmakta mekruhtur. Bunlardan başka sırf nâfile namaz kılmanın mekruh olduğu vakitler de vardır. Bunları bilmek, her Müslüman için gereklidir. Çünkü dinimizin hoş görmediği vakitlerde ibadet yapmak uygun değildir.
Şu Vakitlerde Nâfile Namaz Kılmak Mekruhtur
a) Tan yerinin ağardığı zamandan güneşin doğduğu vakte kadar olan müddet:
Bu vakitte sabah namazının sünnetinden başka nâfile namaz kılınamaz. Güneş doğduktan sonra bir veya iki mızrak boyu (5 derece) yükselmesi ile kerahet vakit çıkar. (yaklaşık 40-50 dakika) Bu zamanı belirlemek için başka kolay bir usül de vardır. Şöyle ki: Çeneyi göğse dayayarak güneşe bakmalı; Eğer güneş ufuktan yükselmiş olmasından dolayı görülmezse, kerahet vakit çıkmış demektir. (Ö.Nasuhi Bilmen, Büyük İslâm İlmihali sayfa: 216)
b) İkindi namazı kılındıktan sonra güneşin batmasına kadar olan vakit.
c) Akşam namazının farzından evvel. Bu kerahet Hanefî mezhebine göredir.
d) Bayram namazlarından önce: Ramazan ve kurban bayramlarında evde veya camide nâfile namaz kılmak mekruhtur.
e) Bayram namazlarından sonra:
Bu kerahet, sadece câmi ile alâkalıdır. Bayram namazı eda olunduktan sonra evde nâfile namaz kılınabilir.
f) Cuma günü hatip minbere çıktığı zaman; Hatip hutbeyi irat edip farzı kıldırasıya kadar nâfile namaz kılmak mekruhtur.
g) Farz namazlar için kamet getirildiği sırada:
Bu hükümden sabah namazının sünneti müstesnadır. Bu namaz, vacip derecesinde kuvvetli bir sünnet olduğundan, hüküm dışı tutulmuş bulunmaktadır.
h) Arafatta cem’u takdim suretiyle, Müzdelife’de cem’u tehir yoluyla kılınan iki namazlar arasında:
Arafat’ta öğle namazı ile ikindi namazı birleştirilirken öğle namazının son sünneti ile ikindinin sünneti kılınmaz. Müzdelifede akşam namazı ile yatsı namazı cem’u tehir suretiyle kılınırken akşam namazının sünneti ile yatsının ilk sünneti de kılınmaz.
i) Vaktin daraldığı sırada:
Kılınacak farz namazın vakti pek daraldığı zaman nâfile namazla iştigal, farzın vaktinin çıkmasına yol açabilir. Bu sebeple o sırada nâfile namaz kılmak mekruhtur.

YAZARLAR
TÜMÜ

SON HABERLER

Afyon Haber Son Dakika Afyon Namaz Vakti