EKONOMİK KRİZ

EKONOMİK KRİZ

Bu ülkenin başına böyle illet gelmedi.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
A dan, Z ye kimsede hiçbir güven kalmadı.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Derviş’in fikri neyse zikri de odur.
Diyemem tartışmadan gerçek doğrusu budur.
Yoksa müsbet çizgiden çok altlara düşeriz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Bir kırsal vatandaş bak ne diyor dinle.
Biraz dertleşmek istiyormuş sizinle.
Diyorki: (Hayvancılık toz oldu. Biz zekarat çekeriz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Tarlada motur çalışameyo. Traktör ıp ırahat.
Bilmem gardeş acep bizde midir gabahat?
Mencilis hep haklıdır! Biz cereme çekeriz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Oğlana don alamadım. Aletle görünüyo.
Gerçek suçlu yokarılarda. Gizlenip bürünüyo.
Kimi köşe döner iken bizse olduk bi keriz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Çalışmaksa işte bak. Daban derim hep yerde.
Gıçımız görünüyo. Sen çeksen bile perde.
Biz borç denen çukura böyne anda düşeriz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Nezeldiğimi gören Coni şöyne yüzüme baktı.
Gözü tarlamda elbet. Bana borç vermeye kalktı.
O nazlanır bizse yalvar, yakar isteriz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Yakıt pahalı şu, bu pahalı. Ürettiğin paretmez.
Yıkılıcek gibi bu kağnı. Daha ırağa gitmez.
Şikayet eder, eder yükü gene çekeriz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Bi çuval madünüzü şeherde saten dedim.
Gazançdan fazlasını ona, şuna ödedim.
Buna çare bulamazisek bilmem acep nederiz?
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Yahu bravo herife. Şeherlikde yaşeyo.
Köydekile gene iyi. Bedavadan işeyo.
Hedef ilerlemek emme bizse geri gideriz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Kömür mafiş olunca iş düşüyo nacağa.
Tüp fırladı yokarı dakılmeyo ocağa.
Bi de bunun üstüne işsizliği ekleriz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Oğlan bekâr hala. Gız gaçıcek. Gorkuyon.
Ödemek mümkünatsız. Borç etmekten ürküyon.
Ah galsaydı sürümüz öne gatıp, güderiz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Dolar, mark üzerinden biraz borcumuz vardı.
Oh bitiyo der iken daha üredi ardı.
Bu böyne gider ise biz birbirimizi yeriz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Akrabam va ırakdan. Oğlanı okutduydu.
Garip oğlan iş bulamadı. Tutdu şeytana uydu.
İntiharıya başka şey. Gençleri mahvederiz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Hanımla gardeş olduk. Garardı. Oyneşmeyo.
Gafam garma garışık. Heç biyer gayneşmeyo.
Millet öyne haldeyse nüfusca da düşeriz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
İşin başı da tasarruf gardeş. Masarıfı gısalım.
Belde hayır galdıysa kemerleri sıkalım.
Zaten dibimiz çıkmış. Sonra acep nederiz?
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.
***
Dostlar. Hal arzettik. Yok bu işde siyaset!
Hadise ekonomik! Hah. Uydurduk kıyafet.
Gözaçık faal, biz pasif. Daha çoook, çok çekeriz.
Meğer ne bela imiş bu ekonomik kriz.)
***
Kırsal vatandaşı dinledik. Sıkıntısında haklı.
Abartsa da bu feryatda ince siyaset saklı.
Adam yerine konuversek severiz, seviliriz.
Belki hayırlar getirir bu ekonomik kriz.
2001

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

E-Gazete Arşivi