• Haberler
  • Genel
  • Counter-Strike Hakkında Bilmediğiniz 10 Enteresan Bilgi

Counter-Strike Hakkında Bilmediğiniz 10 Enteresan Bilgi

Her yaştan oyuncunun hayatında iz bırakan, yıllara meydan okuyan Valve'ın ikonik oyunu Counter-Strike, internet kafe kültürünün de başlıca simgelerinden biri oldu. Bir zamanların vazgeçilmez rekabet aracı olan bu oyun, şaşırtıcı olaylar, teknik ayrıntılar ve çarpıcı hikayelerle dolu. İşte Counter-Strike dünyasına farklı bir açıdan bakmanızı sağlayacak 10 ilginç bilgi!

1. COUNTER-STRİKE İLK OLARAK BİR MOD OLARAK BAŞLADI

Bugün bağımsız bir oyun olarak tanıdığımız Counter-Strike, aslında Half-Life adlı oyunun bir modu olarak hayatına başladı. Minh “Gooseman” Le ve Jess “Cliffe” Cliffe, Half-Life motorunu kullanarak bu basit “terörist vs. anti-terörist” konseptini oluşturdular. Ancak oyun kısa sürede büyük ilgi görünce Valve, projeyi satın alarak tam bir oyuna dönüştürdü. Counter-Strike böylece bir moddan efsanevi bir oyuna evrildi.

2. SADECE JAPONYA İÇİN GELİŞTİRİLEN BİR ARCADE VERSİYONU: COUNTER-STRİKE NEO

2005 yılında Japonya'nın ünlü oyun firması Namco, Counter-Strike Neo adlı özel bir arcade versiyonu geliştirdi. Bu versiyon sadece Japonya’da piyasaya sürüldü ve Japon kültürüne uygun, farklı görseller ve modifiye edilmiş bir oynanış sundu.

Counter-Strike Hakkında Bilmediğiniz 10 Enteresan Bilgi

3. OYUNDAKİ BAZI BOT İSİMLERİ GERÇEK KİŞİLERDEN ESİNLENDİ

Counter-Strike’ta karşılaştığımız bazı bot isimleri gerçek kişilere atıfta bulunuyor. Örneğin Valve’ın kurucusu Gabe Newell ve Dust haritasının yaratıcısı Dave Johnston gibi isimler botlarda yaşatılıyor. Hatta oyunun yaratıcıları Minh ve Cliffe de botlar arasında isimleriyle yer aldı.

4. ORİJİNAL SES KOMUTLARI CLİFFE'NİN SESİNDEN KAYDEDİLDİ

Oyunun klasikleşmiş sesli komutları “Counter Terrorist Win” veya “Terrorist Wins” gibi ifadeler, Jess Cliffe tarafından seslendirildi. Cliffe’nin bu seslendirmeleri, oyunun en eski sürümlerinden bu yana oyunculara nostaljik bir deneyim sunuyor.

5. OYUN, GERÇEK BİR HAYATTA BIÇAKLI SALDIRIYA YOL AÇTI

2010 yılında, Fransa’da Julien Barreaux isimli bir oyuncu, oyunda bir rakibi tarafından “bıçaklanarak” öldürülmenin öfkesiyle rakibini gerçek hayatta altı ay boyunca takip etti. Nihayet bulduğunda, rakibine gerçekten bıçakla saldırdı. Kurban hayatta kalmayı başardı, ancak Barreaux olayın ardından tutuklandı.

Counter-Strike Hakkında Bilmediğiniz 10 Enteresan Bilgi

6. İLK SÜRÜMLERDE ARAÇ KULLANIMI MEVCUTTU

Counter-Strike’ın erken sürümlerinde, Half-Life’ın bazı özellikleri olduğu gibi yer aldı; buna araç kullanımı da dahildi. Oyun, Beta 7.0 sürümünde sürülebilir araçlara sahipti, ancak rekabeti olumsuz etkilediği gerekçesiyle bu özellik daha sonra oyundan kaldırıldı.

7. VALVE HİÇBİR COUNTER-STRİKE OYUNUNU TAMAMEN KENDİ BAŞINA GELİŞTİRMEDİ

Counter-Strike’ın bağımsız bir oyun olarak tanınmasına rağmen hiçbir sürüm sadece Valve tarafından geliştirilmedi. Örneğin, Counter-Strike: Global Offensive (CS
) Valve’ın dışında, Hidden Path Entertainment adlı başka bir firma ile iş birliği içinde geliştirildi. Valve, bu projelerde hep başka stüdyolarla çalışmayı tercih etti.

8. CS’ NİN LOGOSUNDAKİ SİLAH OYUNDA YOK

CS’ nin logosunda görünen Scar-L, yaygın adıyla SCAR-17 olarak bilinen silah, oyunda yer almıyor. Valve, bu görsel eksikliği hiçbir zaman güncellemedi ve logo böyle kalmaya devam etti.

9. “COUNTER-STRİKE” İSMİ BİR TV DİZİSİNDEN ESİNLENİLDİ

Counter-Strike’ın yaratıcıları, isim arayışında birçok seçenek arasından “Counter-Strike”ı seçtiler. Bu isim, o dönemde popüler olan bir TV dizisine gönderme yapıyordu. Diziyi takip eden Minh Lee, projeye bu ismi vermeye karar verdi.

10. BOMBA İMHA GÖREVLERİ BAŞLANGIÇTA OYUNDA YOKTU

Counter-Strike’ın ilk versiyonlarında yalnızca rehine kurtarma haritaları bulunuyordu. Bomba imha haritaları ise Beta 4.0 sürümüyle eklendi ve kısa sürede oyuncuların favorisi haline geldi. Başlangıçta bombalar haritanın her yerine yerleştirilebiliyorken, daha sonra bu noktalar sabitlendi.

Counter-Strike’ın tarihçesi yalnızca oyun içindeki rekabetle sınırlı kalmadı, gerçek dünyada da yankı bulan hikayelere sahne oldu. Geliştiricilerin yaratıcı tercihleri ve oyuncuların ilginç deneyimleriyle dolu bu evren, keşfedilmeye değer çok fazla sır barındırıyor. Gelecekte daha ne gibi hikayeler çıkacak, kim bilir?

Bakmadan Geçme