AYET’EL KÜRSİ VE SIRLARI

AYET’EL KÜRSİ VE SIRLARI

Allahü lâ ilâhe illâ hüvel hayyül kayyûm Lâ tehuzühû sinetün ve lâ nevm Lehû mâ fis-semâvâti vemâ fil erd Menzellezî yeşfeu indehû illâ biiznihi yalemü mâ beyne eydîhim vemâ halfehüm velâ yühîtûne bişeyin min ilmihî illâ bimâ şâe vesia kürsiyyühüssemâvâti vel erd Velâ yeûdühü hıfzuhumâ ve hüvel aliyyül azîm
Anlamı: “Allah, kendinden başka hiçbir Tanrı yoktur. (O), Hayy ve Kayyûmdur. Onu ne bir uyuklama, ne de bir uyku tutabilir. Göklerde ve yerde ne varsa hepsi o’nundur. Onun izni olmadan, nezdinde kim şefâ’at edebilir? O (yarattıklarının) önlerindeki ve arkalarındaki gizli ve âşikâr her şeyi bilir. Onun ilminden, yalnız kendisinin dilediğinden başka hiçbir şey kavrayamazlar. (Mahlûkatı). Onun kürsüsü gökler ve yeri kaplamıştır. Bunların (yerin ve göğün) koruyuculuğu Ona ağır da gelmez. O, çok yüce, çok büyükdür. “
• Âyet-el Kürsi’nin İmanı Koruyan Sırrı
Bilindiği gibi îmânın temeli Tevhiddir. İnsanlar îmân ettikten sonra Tevhide karşı sıcak ilgilerini korumak zorundadır. Ancak hâdiseler karşısında özellikle günlük yaşamın akışı, çoğu kere nefsin tevhide saygısını sarsar ve de zaman içinde iman yavaş yavaş solar. Bu sarsıntının temelindeki yanılgıların tümünü Âyet-el Kürsî yok etmektedir.
Âyet-el Kürsî’nin îmân zaaflarından koruyan gücünün ne kadar önemli olduğunu unutmayınız. Îmânınızda bir solgunluk hissetiğiniz zaman hemen ilâhî bir nimet olan Âyet-el Kürsî’ye sarılın ve defalarca okuyun.
• Ayet-el Kürsi’yi Okuyan Allah’ın Emanetindedir
Ancak hiç hatırdan çıkarmamamız gereken önemli konu. Âyet-el Kürsî’nin bilimsel tanımları içinde tevhid konusunda hataya sapmamamızın gereğidir.
Yani Allah’dan gayri etkilere kulluk etmemeliyiz. Âyet-el Kürsî’nin koruma sırrı tevhid sırrında gizlidir. Âyet-el Kürsî’nin bu hikmeti iç içedir, âyet okundukça iman güçlenir. İman güçlendikçe Âyet-el Kürsî’nin hıfzı, eman hikmeti bizi himayesine alır.
Namazlardan sonra ve tesbihten önce âyet-el Kürsî okumamızın bir büyük hikmeti ise bir tarz iman tazelemedir. Asr-ı Saadet’teki yüce İslâm yıldızlarının çağımız mü’minlerinden en önemli farkı tevhid deki ihlâstır. Tek tek bu yücelerimizi hatırlarsak onların cesareti, merhameti ve sahâlarındaki güçlülük hep Âyet-el Kürsî’nin tanımladığı tevhide ihlâs tan gelmektedir.
İslâm âlimlerinden bir kısmı namazdan sonra Ayet_el Kürsi’nin müezzin veya imam tarafından aşikar-açıktan sesli okunmasını mekruh, gizli okunmasını vâcip saymışlardır. Aynı zamanda her ferdin okumasını da gerekli görmüşlerdir.
Bazı İslâm âlimleri ise aşikâr-açıktan okumayı daha faziletli görmüşlerdir ki, özellikle zamanımızda Âyet-el Kürsi’yi bilmeyenlerin veya yanlış bilenlerin öğrenmesi bakımından iyi bilen birisi tarafından (imam veya müezzin) sesli olarak tesbihattan önce okunmasında ve dinleyenlerinde içinden tekrarlayarak okumasında yarar vardır.

Sosyal Medyada Paylaşın:
Sonraki Yazı

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

E-Gazete Arşivi